Ver / Descargar
How to Cite
López Altamirano O. (2023). Visualization Technologies in Design Learning and Architecture. Procesos Urbanos, 10(2), e665. https://doi.org/10.21892/2422085X.665
More Citation Formats
Abstract
Augmented Reality is one of the immersive technologies with the possibility of contributing to the transformation of the classroom into a media ecosystem, at the service of quality education for students in design and architecture training, since it allows them to view design projects. more intuitive way by enriching or altering product information in its physical environment; thus consolidating new hybrid and interactive learning among young people with digital skills.
Keywords:
Licence
Copyright (c) 2023 Revista Procesos Urbanos está distribuido bajo la Licencia:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
Albarello, F. (2019). Lectura transmedia: Leer, escribir, conversar en el ecosistema de pantallas. Ampersand. [Kindle] https://www.amazon.com.mx/Lectura-transmedia-conversar-ecosistema-Comunicaci%C3%B3n-ebook/dp/B089QX8PZL
Barbosa, A. (2005). Mídias digitais : convergência tecnológica e inclusão social. A inclusão digital como forma de inclusão social. Sao Paulo: Paulinas.
Cabero, J.; García, F. (2016). Realidad Aumentada tecnología para la formación. Madrid: Síntesis. [Kindle] https://www.amazon.com.mx/Realidad-aumentada-tecnologia-para-formacion/dp/8490772584
Huerta, J. (2012). Movilidad Social en México: Constantes de la desigualdad. El rol de la educación en la movilidad social de México y Chile. México: Centro de Estudios Espinosa Yglesias. [Archivo PDF]. https://ceey.org.mx/wp-content/uploads/2018/06/Movilidad-social-en-M%C3%A9xico.-Constantes-de-la-desigualdad.pdf
Delajara, M.; Campos, R.; Vélez, R. (2020). Social Mobility in Mexico. What can we learn from its regional variation?. Centro de Estudios Espinosa Yglesias. [Archivo PDF]. https://drive.google.com/file/d/1paxgCEo6yQAZ2KSQ0QCTm4f-ccPyIabT/view
Di Palma, C. (2017). Comunicación Post-convergente. Convergencia Digital Canal Pakapaka. Fernando Irigaray; Anahí Lovato. Rosario: UNR. [Archivo PDF]. https://www.academia.edu/35333313/Comunicaci%C3%B3n_post-convergente_2017_
Felip, F.; GALÁN, J. (2021). Realidad Aumentada: Retos y oportunidades del panorama creativo actual. Tirant lo Blanch. [Kindle]. https://www.amazon.com.mx/Realidad-aumentada-oportunidades-panorama-creativo/dp/8418970138
Naciones Unidas. (2023). Informe de los Objetivos de Desarrollo Sostenible 2023. [Archivo PDF]. https://unstats.un.org/sdgs/report/2023/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2023_Spanish.pdf?_gl=1*1e6usfm*_ga*MTI2NjEyODQ1MS4xNjk5OTAxMzIw*_ga_TK9BQL5X7Z*MTY5OTkwMTMyMC4xLjEuMTY5OTkwMjY4MC4wLjAuMA
Instituto Nacional de Estadística, Geografía e Informática [INEGI]. (2023). Comunicado de prensa núm. 266/23. Estadísticas a propósito del día mundial del internet. https://en.www.inegi.org.mx/contenidos/saladeprensa/aproposito/2023/EAP_Internet23.pdf
Barbosa, A. (2005). Mídias digitais : convergência tecnológica e inclusão social. A inclusão digital como forma de inclusão social. Sao Paulo: Paulinas.
Cabero, J.; García, F. (2016). Realidad Aumentada tecnología para la formación. Madrid: Síntesis. [Kindle] https://www.amazon.com.mx/Realidad-aumentada-tecnologia-para-formacion/dp/8490772584
Huerta, J. (2012). Movilidad Social en México: Constantes de la desigualdad. El rol de la educación en la movilidad social de México y Chile. México: Centro de Estudios Espinosa Yglesias. [Archivo PDF]. https://ceey.org.mx/wp-content/uploads/2018/06/Movilidad-social-en-M%C3%A9xico.-Constantes-de-la-desigualdad.pdf
Delajara, M.; Campos, R.; Vélez, R. (2020). Social Mobility in Mexico. What can we learn from its regional variation?. Centro de Estudios Espinosa Yglesias. [Archivo PDF]. https://drive.google.com/file/d/1paxgCEo6yQAZ2KSQ0QCTm4f-ccPyIabT/view
Di Palma, C. (2017). Comunicación Post-convergente. Convergencia Digital Canal Pakapaka. Fernando Irigaray; Anahí Lovato. Rosario: UNR. [Archivo PDF]. https://www.academia.edu/35333313/Comunicaci%C3%B3n_post-convergente_2017_
Felip, F.; GALÁN, J. (2021). Realidad Aumentada: Retos y oportunidades del panorama creativo actual. Tirant lo Blanch. [Kindle]. https://www.amazon.com.mx/Realidad-aumentada-oportunidades-panorama-creativo/dp/8418970138
Naciones Unidas. (2023). Informe de los Objetivos de Desarrollo Sostenible 2023. [Archivo PDF]. https://unstats.un.org/sdgs/report/2023/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2023_Spanish.pdf?_gl=1*1e6usfm*_ga*MTI2NjEyODQ1MS4xNjk5OTAxMzIw*_ga_TK9BQL5X7Z*MTY5OTkwMTMyMC4xLjEuMTY5OTkwMjY4MC4wLjAuMA
Instituto Nacional de Estadística, Geografía e Informática [INEGI]. (2023). Comunicado de prensa núm. 266/23. Estadísticas a propósito del día mundial del internet. https://en.www.inegi.org.mx/contenidos/saladeprensa/aproposito/2023/EAP_Internet23.pdf