Ver / Descargar
How to Cite
Miguel Acevedo Muentes. (2023). The Evaluation of Learning in English as a Foreign Language from a Phenomenological Perspective. Búsqueda, 10(1). https://doi.org/10.21892/01239813.660
More Citation Formats
Abstract
La evaluación de los aprendizajes siempre ha tenido un rol importante dentro de los procesos pedagógicos. Recientemente, investigaciones nacionales e internacionales han investigado el fenómeno de la evaluación en el aula.
Licence
References
Aguas, P. P. (2014). A phenomenological study of key stakeholders' lived experiences while implementing an aligned foreign language curriculum (Order No. 3647749). Available from Dissertations & Theses @ University of Phoenix; ProQuest Central; ProQuest Central; ProQuest Dissertations & Theses Global. (1643246775).
Arias, C. I., Maturana, L. M., & Restrepo, M. I. (2012). Evaluación de los aprendizajes en lenguas extranjeras: hacia prácticas justas y democráticas. Lenguaje, 40(1), 99-126.
Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson Education, Inc.
Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
Díaz-Bravo, L., Torruco-García, U., Martínez-Hernández, M., & Varela-Ruiz, M. (2013). La entrevista, recurso flexible y dinámico. Investigación en educación médica, 2(7), 162-167.
Dixson, D. D., & Worrell, F. C. (2016). Formative and summative assessment in the classroom. Theory into practice, 55(2), 153-159.
Fulcher, G. (2013). Practical language testing. Routledge.
Giorgi, A. (2012). Subjectivity and lifeworld in transcendental phenomenology. Journal of Phenomenological Psychology, 43(1), 131-136.
Hernández, A. F. P., Sánchez, C. J. M., Arellano, P. P. A. P., & Whizar, H. M. Y. (2018). Los criterios de evaluación del aprendizaje en la educación superior. Perspectivas docentes, 28(63).
Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2016). Metodología de la investigación. 6ta Edición Sampieri. Soriano, RR (1991). Guía para realizar investigaciones sociales. Plaza y Valdés.
López-Mendoza, A. A., & Bernal-Arandia, R. (2009). Language testing in Colombia: A call for more teacher education and teacher training in language assessment. Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, 11(2), 55–70.
Mapp, T. (2008). Understanding phenomenology: The lived experience. British Journal of Midwifery, 16(5), 308-311.
Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Sage publications.
Muñoz, A. P., Palacio, M., & Escobar, L. (2012). Teachers' beliefs about assessment in an EFL context in Colombia. Profile Issues in Teachers Professional Development, 14(1), 143-158.
Pacheco, R. J. P., Miranda, L. C. B., & Enríquez, N. R. O. (2020). El conductismo en la formación de los estudiantes universitarios. Revista EDUCARE-UPEL-IPB-Segunda Nueva Etapa 2.0, 24(1), 117-133.
Scriven, M. (1967). The Methodology of Evaluation. En R. W. Tyler, R. M. Gagne, & M. Scriven (Eds.), Perspectives of Curriculum Evaluation Chicago (pp. 39-83). Rand McNally.
Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences. Teachers college press.
Van Manen, M. (2016). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy. Routledge.
Arias, C. I., Maturana, L. M., & Restrepo, M. I. (2012). Evaluación de los aprendizajes en lenguas extranjeras: hacia prácticas justas y democráticas. Lenguaje, 40(1), 99-126.
Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson Education, Inc.
Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
Díaz-Bravo, L., Torruco-García, U., Martínez-Hernández, M., & Varela-Ruiz, M. (2013). La entrevista, recurso flexible y dinámico. Investigación en educación médica, 2(7), 162-167.
Dixson, D. D., & Worrell, F. C. (2016). Formative and summative assessment in the classroom. Theory into practice, 55(2), 153-159.
Fulcher, G. (2013). Practical language testing. Routledge.
Giorgi, A. (2012). Subjectivity and lifeworld in transcendental phenomenology. Journal of Phenomenological Psychology, 43(1), 131-136.
Hernández, A. F. P., Sánchez, C. J. M., Arellano, P. P. A. P., & Whizar, H. M. Y. (2018). Los criterios de evaluación del aprendizaje en la educación superior. Perspectivas docentes, 28(63).
Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2016). Metodología de la investigación. 6ta Edición Sampieri. Soriano, RR (1991). Guía para realizar investigaciones sociales. Plaza y Valdés.
López-Mendoza, A. A., & Bernal-Arandia, R. (2009). Language testing in Colombia: A call for more teacher education and teacher training in language assessment. Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, 11(2), 55–70.
Mapp, T. (2008). Understanding phenomenology: The lived experience. British Journal of Midwifery, 16(5), 308-311.
Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Sage publications.
Muñoz, A. P., Palacio, M., & Escobar, L. (2012). Teachers' beliefs about assessment in an EFL context in Colombia. Profile Issues in Teachers Professional Development, 14(1), 143-158.
Pacheco, R. J. P., Miranda, L. C. B., & Enríquez, N. R. O. (2020). El conductismo en la formación de los estudiantes universitarios. Revista EDUCARE-UPEL-IPB-Segunda Nueva Etapa 2.0, 24(1), 117-133.
Scriven, M. (1967). The Methodology of Evaluation. En R. W. Tyler, R. M. Gagne, & M. Scriven (Eds.), Perspectives of Curriculum Evaluation Chicago (pp. 39-83). Rand McNally.
Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences. Teachers college press.
Van Manen, M. (2016). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy. Routledge.
Downloads
Download data is not yet available.