Ver / Descargar
How to Cite
Alfaro Fernández A. (2015). Study of the importance of higher education distantly in the frame of the lifelong education. Búsqueda, 2(15), 07-17. https://doi.org/10.21892/01239813.92
More Citation Formats
Abstract
Education has been set up as a new lifestyle that is not limited to formal learning that takes place in childhood and youth, the belief that education is a process that lasts a lifetime is a reality. Equal opportunity and the right to education throughout life have become the early twentieth century that united the universal right to education have transformed the educational landscape prevailing so far. The work aims to highlight the importance and need for continuing education in the current economic context. Both the needs raised by the changing employment landscape as the need to update our knowledge and meet the new demands of society, among which we highlight the social welfare demanded adequate education for leisure. It also highlights the important role played by distance education within the paradigm of lifelong learning, focusing on the field of higher education. To complement this, we present the results of an investigation whose field work was conducted during the year 2011-12, which analyzes the profile of students in higher distance education through information collected through a questionnaire designed for this job. Through more than 1,100 surveys have been able to know personal details, family, work and academic people in the study. Finally and after analysis of the results are presented the conclusions reached in this research.
Licence
References
Álvarez, L. (1998). Educación a Distancia. ¿Para qué y cómo? Recuperado de: http://www. sld.cu/libros/distancia/indice.html
Bajo, N. (2009). El principio revolucionario de la Educación Permanente. Anuario Jurídico y Económico Escurialense, XLII, 531-550.
Battenberg, R. W. (1971). The Boston Gazette, 20 de marzo, 1728. Epistolodidaktika, 1, pp. 44-45.
Caride, J.A., Lorenzo, J.J. y Rodríguez, M.A. (2012). Educar cotidianamente: el tiempo como escenario pedagógico y social en la adolescencia escolarizada. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 20, pp. 19-60.
Castells, M. (1997). La Era de la información: economía, sociedad y cultura. Vol. I: La sociedad red. Madrid: Alianza. En Sangrà Morer, A. (2002). Educación a distancia, educación presencial y usos de la tecnología: una tríada ara el progreso. Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa Núm. 1. /mayo 02. Recuperado de: http://www.uib.es/depart/gte/edutec-e/ revelec15/albert_sangra.htm
Chiecher A., Paoloni P. y Ficco, C (2014). Ingreso a la Universidad en modalidad a distancia. El papel de aspectos motivacionales y
cognitivos en la configuración de logros académicos. RED, Revista de Educación a Distancia. Número 43. 15 de noviembre de 2014. Recuperado de: http://www.um.es/ ead/red/43
Delors, J. (coord.) (1996). La Educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la Educación para el Siglo XXI. Madrid: Santillana Ediciones UNESCO.
García, L. (1986). Educación superior a distancia. Análisis de su eficacia. Badajoz: UNED- Mérida.
García, L. (1990). Un concepto integrador de enseñanza a distancia. En Villarroel y Pereira. La educación a distancia: desarrollo y apertura. Caracas: ICDE.
García, L. (2002). La educación a distancia. De la teoría a la práctica. Barcelona: Ariel.
Garrison, D. R. (1985). Three generations of technological innovation in distance education, Distance Education, 6, pp. 235-241.
Gimeno, J. (2008). El valor del tiempo en educación. Madrid: Morata. En Caride Gómez, J.A., Lorenzo Casteiras, J.J. y Rodríguez Fernández M.A. (2012). Educar cotidianamente: el tiempo como escenario pedagógico y social en la adolescencia escolarizada. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 20, pp. 19-60.
Graf, K. (1980). Correspondence instruction in the history of the western world, en Selected Papers on Distance Education. Hagen: Fernuniversität ZIFF.
Jorquera, C. (1999). La educación a distancia. Recuperado de: http://monografias.com/ trabajos/edudistancia/edudistancia.shtml
Martínez-Salanova, E. (2012). La educación permanente, un nuevo entorno pedagógico global. Recuperado de:
http://www.uhu.es/cine.educacion/ didactica/0011educpermanente.htm
Mora, M. L. (2006). La educación a distancia una herramienta alterna para el desarrollo de los individuos durante toda la vida. Recuperado de: http://www.gestiopolis. com/canales6/eco/educacion-a-distancia- y-el-desarrollo.htm
Padula, J. E. (2002). Educación a distancia. Una mirada sobre el alumno. Recuperado de: http://www.uned.es/catedraunesco-ead/ publicued/pbc02/art_bened1.htm
Pérez, R. (2006). Evaluación de programas educativos. Madrid: Editorial La Muralla.
Resolución del Consejo de la Unión Europea de 27 de junio de 2002 sobre la educación permanente. Publicada en el Diario Oficial de las Comunidades Europeas el 9 de julio de 2002.
Sangrà, A. (2002). Educación a distancia, educación presencial y usos de la tecnología: una tríada ara el progreso. Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa Núm. 1. /mayo 02. Recuperado de: http://www.uib.es/depart/gte/edutec-e/ revelec15/albert_sangra.htm
Sarramona, J. (2001). Evaluación de programas de educación a distancia. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED). Vol.4. núm. 1. pp. 9-37.
Taylor, J. C. (1995). Distance education technologies: The fourth generation. Australian Journal of Educational Technology, 11, 2.
Taylor, J. C. (1999). Distance education. The fifth generation, XIX World Conference ICDE´1999. Viena: ICDE.
UNESCO (2015). Documento de posición sobre la educación después de 2015. Recuperado de: http://unesdoc.unesco. org/images/0022/002273/227336s.pdf
XIX Reunión de la Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura celebrada en Nairobi, 26 de octubre - 30 de noviembre de 1976.
Bajo, N. (2009). El principio revolucionario de la Educación Permanente. Anuario Jurídico y Económico Escurialense, XLII, 531-550.
Battenberg, R. W. (1971). The Boston Gazette, 20 de marzo, 1728. Epistolodidaktika, 1, pp. 44-45.
Caride, J.A., Lorenzo, J.J. y Rodríguez, M.A. (2012). Educar cotidianamente: el tiempo como escenario pedagógico y social en la adolescencia escolarizada. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 20, pp. 19-60.
Castells, M. (1997). La Era de la información: economía, sociedad y cultura. Vol. I: La sociedad red. Madrid: Alianza. En Sangrà Morer, A. (2002). Educación a distancia, educación presencial y usos de la tecnología: una tríada ara el progreso. Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa Núm. 1. /mayo 02. Recuperado de: http://www.uib.es/depart/gte/edutec-e/ revelec15/albert_sangra.htm
Chiecher A., Paoloni P. y Ficco, C (2014). Ingreso a la Universidad en modalidad a distancia. El papel de aspectos motivacionales y
cognitivos en la configuración de logros académicos. RED, Revista de Educación a Distancia. Número 43. 15 de noviembre de 2014. Recuperado de: http://www.um.es/ ead/red/43
Delors, J. (coord.) (1996). La Educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la Educación para el Siglo XXI. Madrid: Santillana Ediciones UNESCO.
García, L. (1986). Educación superior a distancia. Análisis de su eficacia. Badajoz: UNED- Mérida.
García, L. (1990). Un concepto integrador de enseñanza a distancia. En Villarroel y Pereira. La educación a distancia: desarrollo y apertura. Caracas: ICDE.
García, L. (2002). La educación a distancia. De la teoría a la práctica. Barcelona: Ariel.
Garrison, D. R. (1985). Three generations of technological innovation in distance education, Distance Education, 6, pp. 235-241.
Gimeno, J. (2008). El valor del tiempo en educación. Madrid: Morata. En Caride Gómez, J.A., Lorenzo Casteiras, J.J. y Rodríguez Fernández M.A. (2012). Educar cotidianamente: el tiempo como escenario pedagógico y social en la adolescencia escolarizada. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 20, pp. 19-60.
Graf, K. (1980). Correspondence instruction in the history of the western world, en Selected Papers on Distance Education. Hagen: Fernuniversität ZIFF.
Jorquera, C. (1999). La educación a distancia. Recuperado de: http://monografias.com/ trabajos/edudistancia/edudistancia.shtml
Martínez-Salanova, E. (2012). La educación permanente, un nuevo entorno pedagógico global. Recuperado de:
http://www.uhu.es/cine.educacion/ didactica/0011educpermanente.htm
Mora, M. L. (2006). La educación a distancia una herramienta alterna para el desarrollo de los individuos durante toda la vida. Recuperado de: http://www.gestiopolis. com/canales6/eco/educacion-a-distancia- y-el-desarrollo.htm
Padula, J. E. (2002). Educación a distancia. Una mirada sobre el alumno. Recuperado de: http://www.uned.es/catedraunesco-ead/ publicued/pbc02/art_bened1.htm
Pérez, R. (2006). Evaluación de programas educativos. Madrid: Editorial La Muralla.
Resolución del Consejo de la Unión Europea de 27 de junio de 2002 sobre la educación permanente. Publicada en el Diario Oficial de las Comunidades Europeas el 9 de julio de 2002.
Sangrà, A. (2002). Educación a distancia, educación presencial y usos de la tecnología: una tríada ara el progreso. Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa Núm. 1. /mayo 02. Recuperado de: http://www.uib.es/depart/gte/edutec-e/ revelec15/albert_sangra.htm
Sarramona, J. (2001). Evaluación de programas de educación a distancia. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED). Vol.4. núm. 1. pp. 9-37.
Taylor, J. C. (1995). Distance education technologies: The fourth generation. Australian Journal of Educational Technology, 11, 2.
Taylor, J. C. (1999). Distance education. The fifth generation, XIX World Conference ICDE´1999. Viena: ICDE.
UNESCO (2015). Documento de posición sobre la educación después de 2015. Recuperado de: http://unesdoc.unesco. org/images/0022/002273/227336s.pdf
XIX Reunión de la Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura celebrada en Nairobi, 26 de octubre - 30 de noviembre de 1976.
Downloads
Download data is not yet available.